Aftensmad Lette retter Morgenmad

Inspiration til let og sund hverdagsmad

Hvis du er tom for idéer, så kig med her. Det gode ved stenalderkost er, at maden kan spises når som helst på dagen. Om du vil bruge følgende retter som inspiration til morgenmad, frokost eller aftensmad – det er helt op til dig at afgøre.

Krydret laksefilet og spejlæg med ristede solsikkekerner. Strimlet hvidkål stegt i olivenolie og peber. Store avocado-skiver toppet med kokosmel.

Rettens energifordeling:

  • Fedt: 62
  • Protein: 27
  • Kulhydrat: 11

Røræg med tomat, avocado og solsikkekerner. Iblandet chili, karry og hvidløg, så det bider en anelse. Stegt i kokosolie og toppet med kokosmel.

Rettens energifordeling:

  • Fedt: 71
  • Protein: 13
  • Kulhydrat: 16

 

Rustik salat med babyspinat, hakket grøn peber og røget vildlaks skåret i mundrette bidder. Hele mandler og græskarkerner tørstegt på en varm pande og blandet godt sammen med salaten. Til sidst overhældt med lidt olivenolie og citronsaft.

Rettens energifordeling:

  • Fedt: 54
  • Protein: 26
  • Kulhydrat: 20

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply